Po té, co se nám povedlo podruhé postavit model našeho mauzolea, jsme dostali za úkol dále objekt samostatně zpracovat. Pokusit se najít proporce, které by dávaly smysl a celkově dotáhnout návrh do takové podoby, aby jsme s ním byli spokojení.
Rozhodl jsem se zůstat u původního čtvercového půdorysu, ale pozměnil jsem funkci budovy z mauzolea na kapli. Když už jsem nebyl limitován nepřesnostmi našich cihliček, rozhodl jsem se celý prostor po konzultaci zaklenout jednou valenou klenbou přes celý půdorys. Ale klenba tady není to hlavní co jsem chtěl popsat.
U tohoto návrhu zkouším pracovat s objektem jako s prostorem, který od ničeho zbytečně nebude uvnitř odvádět pozornost. Vchod do objektu je zepředu zakryt jakousi předstěnou která by měla bránit přesvětlení prostoru uvnitř a zároveň by měla pomoci uvést člověka dovnitř. Po té co člověk vstoupí dovnitř, uvidí kříž na protější stěně, skrze který proniká světlo a osvětluje prostor hlavní "lodě." Avšak podívá-li se člověk na stranu, uvidí jak světlo prosvítá na podlahu skrze vynechané mezery v dolní části zdiva a také si všimne další jedné postranní lodi na každé straně od lodi hlavní. Na konci této lodi je prázdný střešní otvor ze kterého uvidí pouze na nebe...
 |
Původní návrh 1_20 |
 |
Původní návrh - skicy |
 |
Nový návrh - skicy |
 |
Nový návrh 1_50 |
za mě je jednoznačně nejlepší boční fasáda! předpokládám, že u čelního pohledu už Vám došli síly, pro tuhle úlohu nám to takhle bohatě stačí...
OdpovědětVymazatš
Líbí se mi Vaše práce se světlem, úvaha nad vazbou cihel a celková práce ve skicách... boční fasáda je skvělá, i celkový princip vstupu za zdí.
OdpovědětVymazat